Витрати на пальне, технічне обслуговування машин та зарплату водіїв становлять найбільшу частину витрат сільгосппідприємства. Зниження витрат на ПММ, оптимізація графіка техобслуговування та забезпечення справності техніки значно економлять кошти організації та дозволяють направити додаткові кошти на розширення автотракторного парку або покращення якості сільгоспробіт, що проводяться.
Телематика сільгосптехніки допомагає організаціям контролювати витрату палива та час роботи техніки, віддалено стежити за режимами експлуатації машин та якість виконуваних робіт. Також, супутниковий моніторинг сільгосптехніки дозволяє виключити нецільове використання машин, розкрадання палива та приписки робочого часу та мотогодин.








GPS-моніторинг та контроль роботи сільгоспмашин
Комплексна система телематики сільгосптехніки поєднує функціонал контролю розташування машин по GPS/ГЛОНАСС та віддаленого моніторингу параметрів роботи тракторів, комбайнів та навісного/причіпного обладнання (сівалки, культиватори тощо).
Телематика сільгосптехніки Технотон дозволяє начальнику або оператору парку сільгоспмашин контролювати понад 10,000 можливих параметрів роботи, включаючи місце розташування, маршрут і параметри руху, витрату палива та залишок палива в баку, час роботи двигуна (мотогодин) та режими навантаження на ДВЗ, тривалість та місця стоянок техніки, стан ДВЗ (діагностичні коди DTC) та технічних рідин. Робочі параметри збираються за допомогою додаткових датчиків системи телематики, а також зі штатних інформаційних шин CAN J1939 та ISOBUS.
Експлуатаційні параметри безперервно надходять у телематичний шлюз, який здійснює первинну обробку та аналіз даних, формує та передає звіти про роботу техніки в онлайн телематичний сервіс (сервер моніторингу транспорту).
Система телематики здатна розпізнавати Події — швидкі та/або значні зміни параметрів роботи техніки: злив палива з бака, перевищення обертів двигуна, стрибок витрати палива (перепалювання), перевищення температури палива, падіння тиску масла, несправність двигуна (DTC) та інші. При виникненні таких подій система моніторингу надсилає оповіщення начальнику автопарку по SMS та/або надсилає короткий звіт по e-mail з описом Події.
Контроль палива сільгосптехніки
Система контролю витрати пального сільгоспмашин дозволяє автопарку стежити за реальною витратою палива окремими одиницями техніки, вести точний облік заправок, визначати тривалість та режими роботи ДВЗ (мотогодин). Мета впровадження контролю палива в парках сільгосптехніки — оптимізація витрати палива, виключення розкрадань та впровадження техобслуговування щодо фактичного напрацювання паливної системи.
Контроль палива здійснюється задатчикам витрати пального та датчикам рівня палива. Це обладнання контролю палива дозволяє точно визначити витрату палива за короткі проміжки часу, зареєструвати обсяги заправок палива, виявити розкрадання палива з магістралей і бака. Серед контрольованих параметрів: миттєва витрата палива, загальна витрата палива та час роботи двигуна, витрата палива та час робота в режимах «холостий хід», «оптимальний» та «перевантаження двигуна», залишок обсягу палива в баку, кількість та обсяги заправок та зливів палива , температура палива в магістралі та в баку.
Автономний контроль витрати за лічильником палива
Бюджетне рішення контролю витрат палива сільгосптехніки. Лічильник палива встановлюється в паливну магістраль двигуна, а накопичені дані контролюються вручну з електронного дисплея автономного лічильника палива і заносяться до спеціального журналу. Автономне живлення лічильника забезпечується вбудованою батареєю, термін служби елемента живлення – до 5 років.
У пам’яті пристрою зберігаються дані не тільки про витрату палива та час роботи двигуна, але й інформація про спроби втручання в роботу витратоміра, наприклад, при спробі «накрутити» витрату палива продуванням повітря.
Ефект від впровадження системи моніторингу сільськогосподарської техніки:
- Економія палива та зниження витрат на ПММ до 20-30%: контроль фактичної витрати палива, виявлення «перепалів», виявлення та виключення зливів та розведення палива.
- Зниження витрат на ТО на 20% за рахунок збільшення терміну служби машин: віддалене виявлення несправностей, запобігання поломкам, планування ТО за фактичним станом машин.
- Підвищення продуктивності роботи парку сільгосптехніки: скорочення часу простою та роботи двигуна на холостому ходу, виключення нецільового використання, оплата праці за обсягом реально виконаної роботи.